تنها چیزی که به نظرم می‌تواند بیان کننده جریانات تاریخی باشد یعنی تکرار تاریخ باشد درست کردن آدم‌های حسین گونه است که دوباره بیایند عاشورای 61 هجری را تکرار کنند. این بهترین روش برای بیان تاریخ است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، "بهزاد اتابکی" فرمانده توپخانه لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس به بیان خاطره‌ای در رابطه با شهید "احمد هدایت پناه" فرمانده توپخانه لشکر انصارالحسین پرداخت. در ادامه این خاطره را می‌خوانید:

احمد از شهدای متفکر و با سواد و گمنام جنگ است. تمام جبهه‌ها و جزییات مناطق عملیاتی را به خوبی می‌شناخت. نقطه‌ای نبود که احمد هدایت پناه نشناسد. فواصل مناطق و جاده‌ها را دقیق آدرس می‌داد.

شهید هدایت پناه می‌گفت: انقلاب عاشورا را در جبهه‌ها دیدم
او اهل دزفول و از ابتدای جنگ در سنگر بود. نیروهای خوبی به خصوص دیده‌بان‌‌های دقیقی را پرورش داده بود که اکثر آنها پایه توپخانه در این لشکر شدند. در عملیات‌های بعدی دیدبان‌های که او تربیت کرده بود به نیکی از او یاد می‌کردند.

احمد هدایت پناه مدتی هم فرمانده توپخانه لشکر 25 کربلا بود و از آن مقطع او را می‌شناسم.

در مقطع زمانی عملیات کربلای 5، او فرمانده توپخانه لشکر 33 انصار بود. روزی که به شهادت رسید، به دیدن ما در تطبیق مشترک آتش آمده بود. پس از کلی خوش و بش کردن خداحافظی کرد و رفت. چند دقیقه بعد یک نفر با موتور به مقر آمد و گفت "بچه‌ها این تویوتا که از مقر خارج شد توسط یک گلوله توپ منهدم شد."

با شنیدن این خبر خودم را به او رساندم. ماشین منهدم شده و او شهید شده بود. در آن لحظه نمی‌توانستم باور کنم که دقایقی پیش به گرمی با احمد خداحافظی کردیم و او حالا راهی بهشت شده است.

سردار شهید احمد هدایت پناه در گفت و گویی که در زمان حیات خود داشت، در پاسخ خبرنگاری که پرسید پیام شما به ملت ایران چیست، گفت: امام پیام را به ملت ایران می‌دهد.

وی ادامه داد: نکته ای که می توانم ذکر کنم این است که با توجه به جریاناتی که در داخل جبهه‌ها می‌بینیم متوجه می‌شویم که تاریخ چقدر ناقص است. صرفا برای تکرار تاریخ آدم‌هایی باید بیایند که دوباره تاریخ را تکرار کنند. به عنوان مثال انقلاب امام حسین را در روز عاشورا بیان کنیم. زبان و بزرگترین خطیبان از بیان واقعه کربلا قاصر هستند. تنها چیزی که به نظرم می‌تواند بیان کننده جریانات تاریخی باشد یعنی تکرار تاریخ باشد درست کردن آدم‌های حسین گونه است که دوباره بیایند عاشورای 61 هجری را تکرار کنند. این بهترین روش برای بیان تاریخ است.

قبلا در تاریخ واقعه انقلاب عاشورا را بیان کردند. وقتی به جبهه آمدیم و اشخاصی را دیدیم که حسینی وار کار می کنند تازه کمی متوجه شدیم که انقلاب عاشورا چه بوده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس